torsdag 18. april 2013

Kjole #5 og #6

Har glemt å vise fram de to kjolene jeg sydde før jul. De ble lagt ut i butikken min på Epla.no.

Kjole # 5 ble laget av en gammel duk med brunrosa roser og et tykkere stoff i offwhite. Mønsteret er inspirert av en kjole min mamma sydde til meg da jeg var liten. Jeg sydde den vendbar, så man får to kjoler i ett, med skjulte trykknapper som ikke vises ved bruk. Den har også stort sett skjulte sømmer, bortsett fra på skuldrene og ned langs ryggen. Størrelsen er ca 6 mnd. Denne kjolen er nå solgt!



Kjole # 6 er en vendbar forklekjole, også inspirert av et mønster på en kjole mamma sydde til meg. Den er laget av et knallrosa blomsterstoff og en gammel gardin. Her har jeg også prøvd å bruke mest mulig skjule sømmer. Trykknappene på skuldrene vises ikke ved bruk. Størrelsen er ca 4 mnd, og denne er fortsatt til salgs på Epla.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar