søndag 14. oktober 2012

Lappeteppe # 2

Jeg har nå startet på et nytt lappeteppe. Forrige lappeteppeprosjekt, som var ment å bli et sofateppe, ble bare et vognteppe. Spørs om jeg gir meg før jeg når sofatteppestørrelse denne gangen også, og da kanskje det blir julegave eller bursdagsgave til mitt tantebarn som blir fire år i desember. Kanskje ikke den gaven hun hopper i taket for, men må jo være fint med et teppe som er bare hennes?

Da jeg skulle handle garn var det veldig vanskelig å bestemme farger, men prøvde ta utgangspunkt i et bilde jeg hadde sett. Men garn er faktisk ganske dyrt og jeg måtte derfor klare meg med ti garnnøster. Men tilfeldigvis begynte jeg å rydde i gammelt garn her om dagen, og da fant jeg igjen restene fra det forrige teppet. Det viste seg å være samme type garn (noe som er helt tilfeldig, for å planlegge sånt, det klarte jeg ikke). Så nå har jeg plutselig så mye å velge i :) Kombinerer to garn denne gangen, Dale Falk og Sandnesgarn Smart.


2 kommentarer:

  1. Kan du lære meg i jula..? :) Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt! Det er egentlig veldig enkelt :)

      Slett